Wednesday, August 18, 2010

Mushroom Soup

8hb August aritu, Aisyah merengek nak suruh buat mushroom soup mcm kat Pizza Hut tu.... ye tak ye gak dah lama tak buat sejak pindah rumah ni... kebetulan Aisyah tgh sakit... layan je la kehendak dan permintaan dia... kesian... gmbr kat bawah tu hasilnya.....hehehehe... lagi sedap kalau makan panas-panas ..sesuai juga dimakan bersama garlic bread...


tadaaa....
Resepi dia senang jek :

• Cendawan tiram & cendawan butang (cendawan butang tu blend 4 ketul - ikut suka masing2, selebihnya cincang halus)



• Kiub ayam Knorrr


• Susu Ideal


• 1/2 sudu kecil serbuk lada sulah


• 4 camca besar tepung jagung

Cara-cara



Didihkan air dgn api yg perlahan. Masukkan cendawan yang dipotong halus & cendawan yg di blend. Biarkan cendawan masak. Masukkan susu. Biarkan mendidih dan masukkan tepung jagung yang dibancuh dgn air sejuk. Masukkan kiub ayam dan lada sulah mengikut rasa. Biarkan ia mendidih. Kalau rasa kurang pekat bolehlah ditambah ngan bancuhan tepung jagung. Selamat mencuba.

Senang je kan...

Labels:

2 Comments:

At Thursday, 26 August, 2010 , Blogger Siti Hajar Masri said...

x penah buat..mcm senang je..nak trylah..

 
At Thursday, 26 August, 2010 , Blogger aisyahalya said...

bagus2 buatla sedap tau...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home