Tuesday, October 11, 2011

Al kisahnya....

tak de la citer ni best sangat... 


alkisahnya aku ni tak tahu pun yang arnab punya kitaran mengandung... kalau manusia tu aku tahu la....


alkisahnya masa hari raya aidilfitri masuk hari ke-6 (6 Syawal 1423H) bersamaan dgn kepulangan aku dari Johor ke Puncak Alam.... arnab peliharaan aku beranak.... 6 ekor baby pulak tu......tapi umur baby rabbit tu tak panjang... mati... 


alkisahnya disebabkan yg tukang bela ni tangan panas... (tak reti bela arnab) tukang bela ni sampai tak dapat beza rabbit jantan dgn rabbit betina.. puas menyusukan baby rabbit kat bapak arnab (nasib baik dia tak pandai bercakap.. kot bapak rabbit bley bercakap mampus aku dimakinya #$%^&* !!!!) hahahahaha.... patutla mati semua.... ;)


alkisahnya setelah sebulan berlalu.... (waktu tu aku kat office) ... dapat panggilan dari bibik Soni;


bibik    : Kak, rabbit nya beranak lagi kak"
aku      : brapa ekor, Soni?
bibik    : 5 ekor kak....
aku      : hahhhh... bila pulak dia kawin lagi.... dlm pantang pun boleh kawin ke???


alkisahnya dari kisah dialog di atas, aku pun... pi jumpa pak cik google.... lerrrr kesiannya aku.... rupanya kitaran arnab mengandung sebulan jekkkkk..... makkkk tolong selepas ni kena asingkan rabbit jantan & betina lepas ni.. kalau  tak mahu nya dapat cucu sebulan sekali.... 


bygkan ler kalau kita beranak sebulan sekali.. lingkupppp.... :D



Labels:

2 Comments:

At Tuesday, 11 October, 2011 , Blogger AziE said...

Takpe...banyak cucu le nanti.

 
At Wednesday, 12 October, 2011 , Blogger aisyahalya said...

hahahaha.. .cucu susah nak menyusu.. nsib baik bibik ada

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home