Tuesday, October 26, 2010

Dusun Durian Abah Mertuaku

hari ni punya update.. kisah dusun durian mertuaku.... biler dikenang-kenang rindu kat arwah ibu mertuaku... sewaktu hayatnya masih ada.... aku kerap pulang ke sana, dalam dua minggu sekali... jauh jugak dari shah alam kalau ikutkan.... lebih kurang 2jam jugak, 'ongkos' minyak, tol jgn dikirala... tapi demi kasih seorang anak.. tak sampai hati tak datang ke dusun kalau panggilan telefon diterima mengharapkan kedatangan anak-anaknya.... tak kira la waktu tu ada durian ke tidak... tapi umurnya tak lama bersama kami, ibu mertuaku kembali ke rahmatullah pada usia 64tahun selepas 3bulan pembedahan 'by pass'(jantung tersumbat). Lebih kurang 4 tahun lebih arwah meninggalkan kami... Alfatihah buatnya...

sambung tentang dusun durian ni... Bulan Ogos 2010 yg lepas (maaflah lambat update... masa tu x berapa nak reti guna blog ni) aku lepak kat dusun.. waktu tu tgh musin durian... seronok tak terkira... meh tengok gmbr kitorang....

ni la pondok durian - 2 tingkat tu... abah yg buat...


tengah memungut durian...
Durian D24... hasil yg pertama.... excited bergambar
Ali pun boleh sampai.....Durian D24


Nana dan Aisya... kusyuk makan sambil menonton TV...
Seronok tak korang tengok.... aku pun seronok.... almaklum bukan senang kita nak dapat suasana begini kat KL kan... tapi aku dah jarang balik ke dusun..bukan sebab apa... Abah pun dah tua...sebulan sekali je dia jenguk pondok untuk ambil duit kelapa sawit... anak-anak aku plak dah bersekolah.. .so, aktiviti terbatas sikit... abah pun datang dusun utk tengok kebun kelapa sawit je... jadi tak lama dia stay kat pondok...  kalau aku balik kampung pun... aku terus balik ke Kulai...

kat bawah ni sesi aku bergambar dgn pokok durian D24... takkan diorang je nak bergambor.. aku nak merasa gak....

ha.. tu ler rupa aku.. tapi kenapa nmpk gemuk ni

parking baik punyer.... kang silap-silap kena hempap durian...

aik... posisi lain plak.... mcm-mcm laki aku ni


hasil kutipan yg tak seberapa... sbb buang buruk... gugur kali pertama
Itu je la citer pasal Dusun Durian... apa pulak update lepas ni ek.... sedang dipikirkan..tungguuuuuu

 

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home