Friday, November 12, 2010

Hadiah untuk "Si Kecil" setelah berusaha GIGIH

khas untuk  Aisyah dan Alya... pernah dengar ceramah motivasi dari Datuk Dr Fadzillah Kamsah tentang "apabila berjanji dgn anak.. tunaikanlah"

Inilah janji ibu di atas permintaannya...

"Ibu kalau kakak dan adik dapat no. satu dlm exam.. .kitorang nak hadiah BUNGA yer..."

"Boleh.. .tapi kenapa BUNGA.. " dlm hati terdetik.. "kalau aku dulu kalau dpt no. satu mesti nak duit.. duit duit..."

Alhamdulillah.... aku dah tunaikan permintaan mereka... sesungguhnya  Aisyah dan Alya adalah BUNGA hati ibu... Walaupun Aisyah dapat tempat ke-3 tapi itulah usaha dia.. kena hargainya....

Ini Alya punya

Ini Nana punya (my niece) kena belikan juga

Ini bunga Aisya...

Susunan pun ditentukan oleh Aisyah dan Alya
Yang paling menggembirakan aku.... setiap pagi dan petang mesti mereka berdua siramkan bunga tu.... bagi aku apabila berjanji dengan anak biarlah janji tu pada benda-benda yang boleh menambahkan lagi ILMU dan AKIDAH di dada mereka.. bukan memberikan hadiah tanpa ada maksud yang tertentu....

Semoga mereka berdua happy... aku pun happy sama

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home